Digital Boost Day, hét gratis online event op donderdag 23 november 2023 waar digitale experts ingaan op de nieuwste trends en inspirerende ondernemers aan het woord komen!

Digital Boost Day

Programma

Programma

Livestream & Building a community
Succesful entrepreneur-ship
Digital marketing
Boost your website
09u30 - 09u45
Kick-Off
Kick-Off
0
all_rooms
09u50 - 10u25
Make a podcast
Ontdek de kracht van podcasting
Make a podcast
Ontdek de kracht van podcasting
Laurens Bervoets - Hoorstroom
Laurens Bervoets werkt als zelfstandig audiomaker en journalist onder de naam hoorstroom. Hij maakt content voor oa De Morgen en UNIZO. Daarnaast informeert hij ook anderen over de booming podcastwereld. In 'Make a podcast' kom je te weten waarom je de boot van dit 'nieuwe medium' niet mag missen. Hoewel content creators een zo breed mogelijke doelgroep proberen de bereiken, doen podcasters dat niet. Maar wat is de meerwaarde van een klein en loyaal nichepubliek? En niet onbelangrijk: kan je echt rijk worden van podcasts? In deze interactieve sessie luisteren we naar elkaar, en naar snippets van verschillende podcasts.
0
one_room
How to get started?
Concreet advies voor de start van jouw zaak
How to get started?
Concreet advies voor de start van jouw zaak
Senna de Graaf - Liantis
Praktische info over het starten als zelfstandige: juridische vormen, sociaal statuut, boekhouding, btw...
0
one_room
Marketing in practice
Digitale marketing in de praktijk
Marketing in practice
Digitale marketing in de praktijk
Dominic Heselmans - SmartData
Kom meer te weten over de verschillende aspecten van digitale marketing.
0
one_room
Be a hit on Google
SEO: alles wat je moet weten!
Be a hit on Google
SEO: alles wat je moet weten!
Axl Van Steenacker - Digital Climax
In deze webinar duiken we in de 3 pijlers van SEO (techniek, content & autoriteit). Je ontdekt praktische tips, tricks en ervaringen. Zo vergroot je je kansen om hoger te scoren in de zoekresultaten.
0
one_room
10u30 - 11u10
Talk to: KLEIR.
Live interview
Talk to: KLEIR.
Live interview
Mathias Vertessen - KLEIR.
In 2017 startte Nick en Mathias KLEIR. op: een jong, gedurfd en ecologisch kledingmerk. Ze bouwden het uit tot een succesvolle webshop en werkten met vele bekende partners samen: Tourist LeMC, Stadsbrouwerij De Koninck, Gazet Van Antwerpen... We gaan in gesprek over hun ondernemersparcour en over hoe ze hun merk uitbouwde tot een gevestigde waarde.
0
one_room
11u15 - 11u50
Videomarketing
Hoe opvallen met videomarketing?
Videomarketing
Hoe opvallen met videomarketing?
Gerrit Creemers - Limelight
In deze sessie duiken we samen in de wondere wereld van videomarketing. Hoe bouwen bedrijven vandaag aan een sterke identiteit en kunnen ze opvallen met authentieke videocontent? Met welke strategie moeten zij aan de slag om het verschil te maken in de hyper visuele wereld van vandaag met zoveel kanalen en beeldformaten? Met een praktische introductie en een aantal concrete cases krijg je een helder beeld van deze prachtige tak binnen de marketing.
0
one_room
Student accounting
Eenvoudig zelf je boekhouding doen als student
Student accounting
Eenvoudig zelf je boekhouding doen als student
Giel Thomas - Dexxter
Ontdek in deze sessie meer over het bijhouden van een boekhouding als student-ondernemer. Wat zijn kosten, wat is omzet, welke aangiftes moet je allemaal indienen, wat ga je nu finaal overhouden aan student-zelfstandige zijn? We gaan het vooral praktisch maken, met heel wat voorbeelden. Stel ook gerust je vragen tijdens de sessie zelf, dan kunnen we er direct mee aan de slag!
0
one_room
AI in marketing
Ontdek CHATGPT en meer!
AI in marketing
Ontdek CHATGPT en meer!
Collin Van der Vorst
Collin, docent en programmacoördinator bij DSPS aan Thomas More en een zelfstandig webdeveloper neemt je mee in het fascinerende verhaal van AI: een kracht die ongemerkt ons leven beïnvloedt. Ontdek wat AI is, hoe je het kunt benutten en welke impact het heeft op marketing.
0
one_room
How to start a webshop
Bouw je eigen webshop
How to start a webshop
Bouw je eigen webshop
Dominic Heselmans - SmartData
Hoe bouw je een goede en gebruiksvriendelijke webshop? Ontdek er alles over in deze webinar.
0
one_room
11u55 - 12u35
Talk to: Yui Skin
Live interview
Talk to: Yui Skin
Live interview
Elly Van der Heyden - Yui Skin
Elly startte onlangs met Yui Skin: een face cleanser in poedervorm. Tijdens dit interview gaan we dieper in op wat er allemaal komt kijken bij het starten van een eigen zaak: startkapitaal, branding, (digitale) marketing, subsidies, partnerships...
0
all_rooms
12u35 - 13u30
Break
Break
1
all_rooms
13u30 - 13u45
Take Off
Take Off
0
all_rooms
13u50 - 14u25
Invest in influencers
Alles wat je moet weten over influencer marketing
Invest in influencers
Alles wat je moet weten over influencer marketing
Josefien Smet - Wingman
Leer hoe je samenwerkt met influencers en je merk laat opvallen in de digitale wereld.
1
one_room
Crowdfunding
Starten met crowdfunding
Crowdfunding
Starten met crowdfunding
Kristien De Smedt - Bolero
Voor een bedrijf met toekomstplannen is de zoektocht naar financiële middelen vaak een bottle neck. Daarnaast is het zeer belangrijk om een gezonde mix tussen bank- en ‘alternatieve’ financieringen te vinden. Crowdlending is voor de meeste gevestigde bedrijven een mooi alternatief of een interessante aanvulling op de traditionele bankfinanciering.
0
one_room
Magic in CANVA
Tips & Tricks in CANVA
Magic in CANVA
Tips & Tricks in CANVA
Alysia-Lara Kitir - The Art of Growing
Ontdek de magie van CANVA! Maak kennis met Alysia-Lara, officiële Canvassador! Met haar expertise in social media, grafisch ontwerp en impactvol presenteren, optimaliseert zij jouw zichtbaarheid zowel online als offline.Tijdens deze workshop ontrafelen we samen de nieuwste CANVA trends en AI-trucjes. Sluit gezellig aan en ontdek de magie met ons mee!
0
one_room
Know your customer
Google analytics: leer meer over jouw klant!
Know your customer
Google analytics: leer meer over jouw klant!
Toon Pauwels - iO Digital
Binnen de sessie zal er worden uitgelegd wat Google Analytics juist is en waarvoor het gebruikt kan worden. Daarnaast zal er ook worden uitgelegd hoe je GA4 kan opzetten, de nieuwste versie van Google Analytics. Binnen GA4 zullen we ook door de verschillende rapporten gaan, zodat je een zicht hebt op wat er allemaal mogelijk is binnen het platform.
0
one_room
14u30 - 15u10
Talk to: Cedric
Live interview
Talk to: Cedric
Live interview
Cedric nam als student deel aan het STEP-UP traject onder begeleiding van UNIZO. Tijdens dit interview vertelt hij meer over deze ervaring en hoe hij er op terug kijkt.
0
all_rooms
15u15 - 15u50
How not to spam?
Hoe e-mailmarketing inzetten?
How not to spam?
Hoe e-mailmarketing inzetten?
Dominic Heselmans - SmartData
Tijdens deze live training zal er onder meer dieper ingegaan worden op de volgende topics: wat e-mailmarketing wel en niet is, welke resultaten je kunt verwachten, hoe je de doelstellingen van e-mailmarketing kunt bereiken en het verschil tussen producten, service & B2B en B2C e-mailmarketing.
0
one_room
Accounting 101
Welke kosten mogen in mijn boekhouding en hoe werkt dat?
Accounting 101
Welke kosten mogen in mijn boekhouding en hoe werkt dat?
Giel Thomas - Dexxter
Ontdek in deze sessie alles over het inbrengen van kosten. We gaan heel wat voorbeelden bekijken van welke kosten je als student-zelfstandige kan inbrengen. Ook begrippen als beroepsmatig percentage en fiscale aftrekbaarheid bespreken we even, maar zonder complex vakjargon! Stel ook gerust je vragen tijdens de sessie zelf, dan kunnen we er direct mee aan de slag!
0
one_room
Ads on META
Adverteren op social media
Ads on META
Adverteren op social media
Sophie Van Laeken - AdSomeNoise
Leer tijdens deze webinar meer over effectief adverteren op social media. Ontdek strategieën om je merk te promoten en je doelgroep te bereiken.
0
one_room
Website effectiveness
Bouw een website die scoort!
Website effectiveness
Bouw een website die scoort!
Rob Cuijvers - Creatic
Wist je dat een websitebezoek vandaag de dag nog gemiddeld 1,5 minuut duurt en er 2,5 keer binnen een website geklikt wordt? Daarom is het belangrijker dan ooit om een website vooral strategisch op te zetten. Alles start met de bezoeker – wanneer deze op je website komt – meteen te triggeren je website verder te bekijken en wanneer deze intuïtief naar onder scrollt in no-time mee te nemen in jouw uniek verhaal. Alleen dan slaag je er in de bezoeker een goed gevoel te geven en te overtuigen om voor jou te kiezen. In deze sessie deel ik de 10 belangrijkste strategische aspecten van een website die scoort.
0
one_room
15u55 - 16u35
Talk to: Sendwich
Live interview
Talk to: Sendwich
Live interview
Sien De Vriese
Met Sendwich ontwikkelde Sien een app die het bestellen en afhalen van je lunch op school of op kantoor veel eenvoudiger maakt. Het begon met een frustratie die ze had op haar middelbare school, ze schreef er haar eindwerk over en kort daarna lanceerde ze Sendwich. Een boeiend ondernemersverhaal van een jonge starter!
0
all_rooms
16u35 - 16u45
Touchdown
Touchdown
1
all_rooms