1. Inzichten

Kickoff van het schooljaar 2024-2025 voor het secundair onderwijs

Kick Off 2024
Share Copied Share Copied

UNIZO trapt het nieuwe schooljaar af met inspirerende Kick-Off!

Het nieuwe schooljaar is van start gegaan, en we  hebben dit met een knallende Kick-Off gedaan! Op deze dag stond alles in het teken van ondernemend onderwijs en de kracht ervan om leerlingen voor te bereiden op een succesvolle toekomst. Tijdens het evenement hebben we niet alleen het belang van ondernemend onderwijs benadrukt, maar ook ons uitgebreide aanbod van projectwerkingen voor het schooljaar 2024-2025 toegelicht.

Waarom kiezen voor ondernemend onderwijs?

Ondernemend onderwijs is zoveel meer dan alleen lesgeven; het is een mindset. Deze benadering stimuleert leerlingen om creatief te denken, initiatief te nemen en verantwoordelijkheid te dragen. Dit leidt tot een cultuur van continue verbetering, innovatie en duurzame betrokkenheid. Zowel de leerlingen als de samenleving profiteren hiervan: jongeren worden niet alleen voorbereid op de arbeidsmarkt, maar ook op een betekenisvolle bijdrage aan de maatschappij.

Een dag vol inspiratie en kennisuitwisseling

De Kick-Off stond garant voor een leerrijke dag vol inspirerende lezingen en interactieve sessies. Hier een overzicht van het programma:
We verwelkomden de deelnemers met koffie en een warm onthaal om de dag goed te beginnen.
De KickOff startte met een presentatie over de vele mogelijkheden die de O&O-projecten bieden, en hoe scholen deze kunnen integreren in hun lesprogramma’s om een ondernemende cultuur te bevorderen. Onze nieuw website en sociale media kanalen werden voorgesteld.

Een heerlijke lunch bood de perfecte gelegenheid om te netwerken, ideeën uit te wisselen, en nieuwe samenwerkingen te verkennen.

In de namiddag faciliteerden we een interactieve sessie waarin deelnemers  samenwerkten en nieuwe ideeën bespraken voor het implementeren van het Plankgas Pop-up concept in hun eigen schoolomgeving.

Stan De Pauw, co-founder van Dexxter, presenteerde zijn innovatief boekhoudprogramma dat nu ook specifiek is ontworpen om het financiële beheer van een pop-up concept eenvoudig en toegankelijk te maken.

Daarna kreeg Eva Balemans, leading lady bij Better World Marketing, het podium en inspireerde ons met een lezing over hoe marketing kan bijdragen aan duurzame gedragsverandering bij de consument.

Onze eigen Danny Van Assche gaf tot slot een gepassioneerde introductie over het belang van ondernemend onderwijs en de missie van UNIZO om ondernemerschap in het onderwijs te stimuleren.

Een succesvolle start van het schooljaar

De Kick-Off van UNIZO was een groot succes, gevuld met inspirerende gesprekken, waardevolle inzichten en een geweldige energie die ons enthousiasmeert voor het komende schooljaar. We zijn klaar om samen met scholen en docenten aan de slag te gaan om ondernemend onderwijs verder te versterken en onze leerlingen te voorzien van de vaardigheden die ze nodig hebben in de wereld van morgen.

Bedankt aan alle sprekers, deelnemers, en partners die deze dag mogelijk hebben gemaakt. Samen bouwen we aan een ondernemende toekomst!

Foto kickoff24

KickOff 2024-2025 secundair onderwijs

Kom je graag meer te weten?

Boek dan snel een afspraak met de adviseur van jouw provincie of stuur een mail